2020 m. „Rimi“ korporatyvinės atsakomybės ataskaita
Šiame puslapyje pateikiama informacija apie „Rimi“ korporatyvinės atsakomybės veiklą. Prieš gilindamiesi į detales, kviečiame susipažinti su svarbiausiais 2020 m. įmonės duomenimis.
Šiame puslapyje pateikiama informacija apie „Rimi“ korporatyvinės atsakomybės veiklą. Prieš gilindamiesi į detales, kviečiame susipažinti su svarbiausiais 2020 m. įmonės duomenimis.
Praėję metai parodė, kokia svarbi yra aiškiai ir nuosekliai plėtojama įmonės socialinė atsakomybė. Vadovaujantis jos principais, priimti verslo sprendimus sudėtingoje pandemijos situacijoje paprasčiau ir drąsiau. Nors labai daug pastangų ir resursų praėjusiais metais skyrėme darbuotojų bei pirkėjų saugumui, plėtėme mūsų indėlį kovoje esu klimato kaita, nuošalyje neliko ir rūpestis šalia esančiais bei paramos stokojančiais.
Giedrius Bandzevičius
„Rimi Lietuva“ generalinis direktorius
„Tvarumas yra mūsų DNR“. Taip sakome įmonės viduje ir priimdami sprendimus visada galvojame, kaip tai paveiks aplinką, žmogų ir visus aplinkui. Šiemet daug dėmesio skyrėme žmonių gerovei ir ypatingai sunkiai kovai su klimato kaita.
Liudvikas Aleliūnas
„Rimi Baltic“ Socialinės atsakomybės strategijos ir vystymo vadovas
„Rimi Baltic” | Tikslas | 2018 | 2019 | 2020 |
Iki 2020 m. „Rimi Baltic“ veikla taps klimatui neutralia. Emisijų kiekio sumažinimas, lyginant su 2006 m. | -70 | -44 | -57 | -81 |
Korporatyvinės atsakomybės auditą atlikusių „Rimi Baltic“ privačių etikečių prekių tiekėjų dalis (aukštos rizikos šalyse), % | 100 | 91 | 82 | 87 |
Kokybės sertifikatus turinčių „Rimi Baltic“ privačios etiketės prekių tiekėjų dalis, % | 90 | 91 | 89 | 94 |
Perpus sumažinti sandėliuose ir parduotuvėse išmetamo maisto kiekį iki 2025 m. Išmetamo maisto kiekio mažėjimas, lyginant su 2016 m. | -50 | +7 | +9 | +9 |
„Rimi Baltic“ yra ICA grupės dalis, todėl, plėtodami korporatyvinės atsakomybės strategiją, vadovaujamės ICA grupės požiūriu – siekiame būti šios srities lyderiais. Atitinkamai, korporatyvinė atsakomybė yra sudėtinė visų ICA grupės kasdienių operacijų dalis. Bendradarbiaudama grupės viduje bei su skirtingais visuomenės nariais, ICA grupė atlieka svarbų vaidmenį stiprinant tvarumo plėtrą. Tvarią veiklą ICA grupė daugiausia vykdo šiose penkiose srityse: lokalumas, aplinkosauga, sveikata, įvairovė ir kokybė.
Mes aktyviai remiame vietos, kurioje vykdome veiklą, bendruomenes.
Mes mažinsime savo veiklos įtaką aplinkai, kursime klimatui neutralias operacijas ir padėsime pirkėjams priimti tvaresnius sprendimus.
Mes aktyviai prisidėsime stiprinant gyventojų sveikatą ir tam pasitelksime mūsų įmonės stiprybes.
Savo konkurencingumą stiprinsime plėsdami mūsų veiklos įvairovę ir maksimaliai išnaudodami skirtumus.
Užtikrinsime, kad savo veikloje ir verslo santykiuose visada vadovautumėmės kokybės bei socialinės atsakomybės kriterijais.
Pastaraisiais metais tvarią veiklą plėtojome atsižvelgdami į Jungtinių Tautų darnaus vystymosi darbotvarkę ir joje iškeltus darnaus vystymosi tikslus. Šie 17 tikslų papildo vienas kitą, o „Rimi“ veikla jiems turi tiesioginę bei netiesioginę įtaką. ICA grupė, kurios dalimi yra „Rimi“, nusprendė savo pastangas koncentruoti į 3, 5, 8, 12 ir 13-ą tikslus, kurių siekiant daugiau dėmesio tenka grupės operacijoms.
Vietoje užaugintų ir pagamintų maisto prekių poreikis šiuo metu didelis ir nuolat auga visose Baltijos šalyse. Vis daugiau pirkėjų nori valgyti maistą, kuris buvo pagamintas čia pat, vietoje. „Rimi Baltic“ nuolat dirba, kad didintų lokaliai pagamintų prekių asortimentą. 2020 metais 40% viso „Rimi“ asortimento sudarė prekės, pagamintos vietos tiekėjų.
„Rimi“ tinklo parduotuvėse visus metus pirkėjai raginami aukoti organizacijai „Gelbėkit vaikus“. Tai padaryti jie gali pasinaudodami prekybos centruose įrengtomis aukų dėžutėmis, taip pat – terminalais: pasirinkti ir dalį ar visus lojalumo programoje „Mano Rimi“ sukauptus pinigus skirti organizacijai. 2020-aisiais „Rimi Lietuva“ papildomai rėmė organizaciją – kartu kvietė pirkėjus padėti „Gelbėkit vaikus“ rūpintis vaikais sudėtingomis pandemijos sąlygomis. Antrosios pandemijos bangos metu „Rimi Lietuva“ taip pat skyrė paramą vaikų dienos centrus lankančiųjų šeimoms būtinais maisto produktais.
Pirmosios koronaviruso bangos metu „Rimi Lietuva“ solidarizavosi su didžiausią krūvį patiriančiais medicinos ir jos pagalbą gyventojams organizuojančių organizacijų darbuotojais. Visą pirmojo karantino laikotarpį „Rimi Lietuva“ Visuomenės sveikatos biuro specialistams, Greitosios medicinos pagalbos stočių, Bendrojo pagalbos centro 112 ir mobiliųjų koronaviruso patikros punktų darbuotojams reguliariai tiekė sveikatai palankius maisto produktus. Beveik 1500 specialistų didžiuosiuose šalies miestuose pasiekė įvairūs užkandžiai, tinkami vartoti turint bent minutę atokvėpio ir suteikiantys energijos tolesniam darbui. Šią iniciatyvą „Rimi“ tinklas vykdė visose trijose Baltijos šalyse.
Iš viso 2020 m. „Rimi“ (t.y. „Rimi“ Lietuvoje, „Rimi“ Latvijoje ir „Rimi“ Estijoje kartu) CO2 emisijų kiekį sumažino 50 proc., lyginant su 2019 m. Taip „Rimi“ tapo klimatui neutralia įmone, nuo 2016 m. CO2 emisijų kiekį sumažinusi 81%. Tokį rezultatą įmonei pavyko pasiekti diegiant aplinkai draugiškus šaldymo įrenginius ir perkant „žaliąją“ energiją. Likusius 19% proc. emisijų „Rimi“ kompensuos, investuodama į CO2 mažinimo projektus visame pasaulyje.
Siekiame iki 2025 m. perpus sumažinti išmetamo maisto kiekį. „Rimi“ pastangos apima prognozių optimizavimą, prekių gamybą, prekių lentynose galiojimo laiko monitoringą ir kitas priemones. 2020 m. paaukojome 1175 t maisto. Rezultatams neigiamos įtakos turėjo pandemija ir jos lemti nestabilūs pardavimai. 2020-uosius užbaigėme su tokiu pačiu rezultatu, kaip ir 2019-uosius. Lyginant su 2016 m., išmetamo maisto kiekis vis dar 9% didesnis.
Perkant žaliąją energiją ir kilmės garantijos sertifikatus elektrai, naudojamai nuomojamuose objektuose, „Rimi“ sumažino sukuriamų CO2 emisijų kiekį daugiau nei 60 kartų. 2020 m. „Rimi“ 34% sumažino kvadratiniam metrui suvartojamos elektros kiekį, lyginant su 2006-aisiais. Šį rezultatą pavyko pasiekti įdiegus efektyviai elektros energiją naudojantį LED apšvietimą, automatizavimą, naujas šaldymo ir oro kondicionavimo sistemas.
2020 metais „Rimi“ pristatė atnaujintą pirkinių maišelių asortimentą, kuriame – ir 100% iš perdirbto plastiko pagamintas daugkartinis pirkinių maišelis. Mes atsisakėme vienkartinių plastiko gaminių ir pakeitėme juos popieriniais – tai leido sutaupyti iki 100 tonų plastiko per metus. „Rimi“ siekia, kad mūsų privačios etiketės prekės būtų pakuojamos tik į tokio plastiko pakuotes, kurios yra lengvai perdirbamos, taip prisidedant prie žiedinės ekonomikos. Net mažiausi pokyčiai atneša didelių rezultatų. Pavyzdžiui, pradėjus naudoti popierinius maišelius „Rimi“ kepyklos gaminiams, per metus sutaupysime 70 tonų plastiko visose trijose Baltijos šalyse.
Daugiau nei 85% pasaulio jūros gėrybių išteklių yra jau pereikvota arba pilnai išeikvota. „Rimi“ yra pirmasis mažmeninės prekybos tinklas Baltijos šalyse, nuo 2020 m. birželio 1 d. nebeperkantis į nykstančiųjų sąrašą patenkančios žuvies ir jūros gėrybių. „Rimi Lietuva“ vadovaujasi Lietuvos gamtos fondo parengtu gidu „Nyksta žuvys“.
„Rimi“ siūlo platų sveikatai palankių produktų, pažymėtų „Rinkis sveikiau“ ženklu, pasirinkimą. 2020 metais pirkėjams suteikėme galimybę rinktis iš 1350 maisto produktų, kuriuose daugiau skaidulų, pilno grūdo miltų, mažiau cukraus, druskos, riebalų , be to, produktai pagaminti be GMO ir sintetinių maisto priedų. Sveikesni produktai parenkami pagal skirtingus kriterijus: atsižvelgiant į „Rakto skylutės“, Baltijos, Šiaurės šalių mitybos rekomendacijas ir Pasaulio sveikatos organizacijos sveikos mitybos gaires.
Rudenį pirmuosius mokslo metus pradėjo „Rinkis sveikiau“ mokykla. Į jos komandą subūrėme gydytoją-dietologę, „Rimi“ sveikatai palankios mitybos konsultantę dr. Editą Gavelienę, „Rimi“ kulinarijos ir kepinių technologus bei šalyje žinoma atlikėją, aktorių, TV laidų vedėją Vidą Bareikį. Šie mokytojai su sveikatai palankios mitybos principais pirmuosius supažindino Vilniaus, Telšių, Panevėžio 5-8 klasių moksleivius. Pamokų metu šimtai jų taip pat sužinojo, kaip paprastai pasigaminti sveikatai palankius užkandžius, tinkamus pasiimti į mokyklą ar pasistiprinti mokantis namuose.
Kartu su sveikatai palankiu maitinimusi, „Rimi“ siekia skatinti ir sveikesnį gyvenimo būdą. „Rimi“ Latvijoje daug metų bendradarbiauja su „Rimi Riga maratono“ organizatoriais, „Rimi“ Estijoje remia Talino maratoną, o „Rimi“ Lietuvoje – Vilniaus maratoną, kuris 2021 metais gaus „Rimi Vilniaus maratono“ vardą.
Estijoje ir Latvijoje „Rimi“ užėmė pirmą, o Lietuvoje – antrą vietą, respondentams atsakant į 2020 m. lapkričio mėn. „Nielsen“ surengtos apklausos klausimą, kuris prekybos tinklas asocijuojasi su teiginiu „Puoselėja įvairovę įmonėje ir visuomenėje“. „Rimi“ vadovų komandą 2020 m. sudarė 41% vyrų ir 59% moterų. Atlikus Lygių galimybių liniuotės tyrimą, „Rimi Lietuva“ gavo aukščiausią galimą įvertinimą – 9,2 iš 10-ies balų.
2020 m. pradžioje Vilniuje atidaryta „Rimi“ inicijuota ir organizuota paroda „Amžius nesvarbu“. Ji pratęsė itin sėkmingą, tarptautiniais apdovanojimais įvertintą, to paties pavadinimo iniciatyvą „Amžius nesvarbu“. Parodoje pristatyti vyresnio amžiaus „Rimi“ darbuotojų portretai, kuriuos sukūrė garsi Lietuvos fotomenininkė Neringa Rekašiūtė. Pandemijai užkirtus kelią parodos kelionei po Lietuvą, ji perkelta į virtualią erdvę, kur darbuotojų portretus apžiūrėti gali visi norintys ir taip dar kartą įsitikinti, jog tiek darbe, tiek mene, tiek kitose srityse – #amžiusnesvarbu!
„Rimi“ privačios etiketės prekių tiekėjams kelia reikalavimą pereiti trečiosios šalies sertifikavimą pagal tam tikrą pasaulinį kokybės standartą – 94% (tikslas – 90%) mūsų tiekėjų atitinka šį reikalavimą. Mūsų tiekėjų atrankos procesas įvertintas ISO 9001&14001 sertifikatu, o paskirstymo centruose 2020 m. sėkmingai atliktas BRC (angl. „British Retail Consortium“) auditas.
„Rimi“ nepripažįsta diskriminacijos, bent mažiausių teisių į susibūrimų laisvę bei kolektyvines derybas pažeidimų, vaikų ir priverstinio darbo, rizikingų užduočių paskyrimo jauniems darbuotojams ar kitokio žmogaus teisių nesilaikymo. „Rimi“ reikalauja, kad privačios etiketės prekių tiekėjai didelės rizikos šalyse atitiktų ICA socialinio audito reikalavimus. 2020 metais 87% (tikslas yra 100 proc.) tiekėjų juos atitiko.
2020 m. „Rimi“ atliko tiekėjų ūkių ir skerdyklų peržiūrą, daugiausia dėmesio skirdama gyvūnų gerovei, pradėjo rizikos analizės procesą bei ėmėsi bendradarbiavimo su trečiosiomis šalimis, siekdama atlikti auditus 2021 metais. Be to, 2020-aisiais „Rimi“ įgyvendino specialią programą, kurios tikslas – užkirsti kelią maisto produktų klastojimui. Ji apėmė privačios etiketės prekių rizikos analizę, švietimo iniciatyvas ir 34 pilnai atliktas produktų analizes.
Siekiant užtikrinti aukštas kokybės, saugos ir higienos normas parduotuvėse, kokybės ir vidaus audito skyriai reguliariai atlieka auditus. Jų tikslas – užtikrinti teisingus parduotuvės procesus, apimančius reikiamas produktų laikymo sąlygas, produktų tinkamumo vartoti stebėjimą, atliekų tvarkymą. 2020 m. visas tinklo parduotuves patikrino vidaus audito grupė, o 258 iš 275 „Rimi“ parduotuvių – kokybės komanda.