2021 m. „Rimi“ skyrė didesnį dėmesį tvarumui ir vietinių ūkių produkcijai: tinkle augo sveikų produktų pardavimai

2022 m. Balandis 19 d.
Praėjusiais metais prekybos tinklas „Rimi“ visose trijose Baltijos šalyse pastebėjo sveikatai palankių produktų pardavimų augimą.

Anot „Rimi Baltic“ socialinės atsakomybės strategijos ir vystymo vadovo Liudviko Aleliūno, didėjo ekologiškų vaisių ir daržovių, šviežiai spaustų sulčių ir uogų pardavimai, dažniau krepšeliuose atsidūrė ir „Rinkis sveikiau“ ženklu pažymėti produktai. Pirkėjai daugiau dėmesio skyrė vietinei produkcijai bei tvarumui. Atliepdamas pirkėjų poreikius ir įgyvendindamas socialinės atsakomybės veiksmus, prekybos tinklas „Rimi“ skyrė didelį dėmesį aplinkai draugiškiems sprendimas, įgyvendino naujoves ir gerino pirkėjų apsipirkimo patirtį.

Auga ekologiškų vaisių bei daržovių pardavimai

„Rimi Baltic“ socialinės atsakomybės strategijos ir vystymo vadovas Liudvikas Aleliūnas pastebi, kad vis daugiau Baltijos šalių pirkėjų skiria dėmesį sveikai mitybai. Pernai vaisių pardavimai (svoriu) „Rimi“ tinkle augo 3, o daržovių – 4 procentais. Be to, pirkėjai įsigyja vis daugiau ekologiškos ar vietoje užaugintos produkcijos. 

„Domėjimasis sveikata ir jai palankia mityba – labai ryški tendencija tarp mūsų pirkėjų. Sveikatą, kaip vieną prioritetų, įvardiname tiek savo socialinės atsakomybės veikloje, tiek plečiant bei atnaujinant tokių prekių asortimentą prekybos vietose. Kalbant apie vaisių ir daržovių pardavimus, pernai pastebėjome keletą įdomių tendencijų. Visų pirma, ženkliai išaugo ekologiškų vaisių ir daržovių pardavimai (24 proc.), taip pat – šviežiai spaustų sulčių (32 proc.) ir įvairių uogų pardavimai. 2021 m. buvo pastebimas ir reikšmingas lietuviškų obuolių derliaus pardavimų augimas. Lyginant su 2020 m. jis išaugo net 269 procentais. Apskritai, kasmet pastebime susidomėjimą sveikesniais produktais, kurie mūsų prekybos centuose žymimi specialiu „Rinkis sveikiau“ ženklu“, – teigia L. Aleliūnas. 

Pernai „Rinkis sveikiau“ produktų pardavimai augo 5 proc., o parduotuvių ir elektroninės prekybos lentynas papildė naujos prekės: daugiau skaidulinių medžiagų turintys, pilno grūdo produktai, kuriuose mažiau cukraus, druskos, daugiau gerųjų riebalų, nėra GMO, sintetinių maisto priedų. Dabar šioje produktų kategorijoje iš viso yra 838 prekės. Sveikesni produktai atrenkami atsižvelgiant į Baltijos šalių, Šiaurės šalių mitybos rekomendacijas ir Pasaulio sveikatos organizacijos sveikos mitybos gaires.

Pirkėjai vertina ir lokalią produkciją

L. Aleliūnas pasakoja, kad „Rimi“ pirkėjai ne tik ieško sveikesnių produktų, bet ir domisi, kokį poveikį jų gamyba daro aplinkai. Baltijos šalių gyventojai įsigyja vis daugiau vietoje pagamintų maisto produktų – ne tik vaisių ar daržovių, bet ir pieno, mėsos, duonos gaminių.

„Vis dažniau mūsų pirkėjų renkasi lokalius, vietoje pagamintus gaminius. Jiems savo prekybos centruose skiriame ne tik prekybinį plotą, bet ir išskirtinį dėmesį. Glaudžiai bendradarbiaujame su vietos gamintojais, ūkininkais ir daržovių augintojais, todėl „Rimi“ tinklo parduotuvėse galima rasti platų visų kategorijų vietinės produkcijos asortimentą, pažymėtą specialiu ženklu „Tiesiai iš Lietuvos“. Prekybos centuose taip pat turime specialius ūkininkų produkcijos skyrius (Lietuvoje – „Vikis“, Latvijoje – „Klets“, Estijoje – „Talu toitab“), kuriuose prekiaujame toje šalyje vietos ūkininkų ir gamintojų pagamintais tradiciniais, gerai atpažįstamų receptūrų produktais“, – sako L. Aleliūnas.

Socialinės atsakomybės ekspertas priduria, kad „Rimi Lietuva“ tinklo asortimente lietuviška duona sudaro beveik 78 proc. viso duonos asortimento,  kiaušinių – 82 proc., o pieno produktų – net 87 proc. Nemažą vietinės produkcijos dalį sudaro ir apdorota mėsa. Panašios tendencijos pastebimos ir Latvijoje bei Estijoje esančiose tinklo parduotuvėse.

Dėmesys kokybei 

„Rimi“ skiria didelį dėmesį ne tik lokalumui ar produktų maistinei vertei, bet ir jų kokybei. Anot L. Aleliūno, visų „Rimi“ gaminamų ir jų prekės ženklu pažymėtų produktų kokybė yra užtikrinama remiantis bendrovės įstatais ir specialiais kokybės bei tvarumo reikalavimų kriterijais, kurie taikomi visose Baltijos šalyse. Kokybės reikalavimų įsipareigoja laikytis ir tiekėjai. 

„Siekiame, kad mūsų privačios etiketės gaminiai atitiktų aukščiausius kokybės standartus, būtų sveiki ir tinkami visai šeimai. Kokybės reikalavimai mūsų pačių gaminamiems ir privačios etiketės produktams nustatyti vadinamajame „Prekės ženklo kriterijų“ dokumente. Kriterijai nuolat peržiūrimi ir atnaujinami, remiantis naujausiais moksliniais tyrimais, klientų ir suinteresuotųjų šalių lūkesčiais, įvairių žaliavų galimo poveikio sveikatai ir aplinkai įvertinimu bei kitais aspektais. Pernai Baltijos šalyse atlikome daugiau kaip 23 tūkst. kokybės testų, kad užtikrintume produktų saugą, maistinę vertę, tinkamas pakuotes, – sako L. Aleliūnas. – Vadovaudamiesi aukštais verslo etikos principais prevenciškai vykdome ne tik vidinius, bet ir išorės partnerių kokybės auditus. Kai pasiekiamas vienas kokybės lygis, keliame dar aukštesnius standartus, tad kurti naujus produktus ir tobulinti esamą asortimentą – tai niekada nesibaigiantis procesas.“

Iki 2023 m. privačios etiketės gaminiuose „Rimi“ sieks sumažinti pridėtinio cukraus ir sočiųjų riebalų kiekį 10 proc., o druskos – 15 proc. bei atsisakys kai kurių skonio ir kvapo stipriklių. 

Prekybos centuose – aplinkai draugiški sprendimai

Socialinės atsakomybės strategijos ir vystymo vadovas pabrėžia, kad įgyvendindamas veiklą prekybos tinklas „Rimi“ nuolat ieško tvarių sprendimų ir aplinkai draugiškesnių apsipirkimų būdų: „Pernai net 2000 tonų sumažinome CO2 klimato pėdsaką, sutaupėme 300 tonų plastiko ir atnaujinome dalį plastikinių pakuočių, kad jas perdirbti būtų lengva. Rūpinamės ir tuo, kad išmetamo maisto būtų kuo mažiau: 2021 m. išplėtėme bendradarbiavimą su „Maisto banku“ ir tai padėjo sumažinti maisto atliekas net 9 proc. Taip pat, nuolat bendradarbiaujame su startuoliais ir pernai pristatėme pirkėjams virtualų dirbtinio intelekto šefą „Gaminu, neišmetu“, skirtą buityje sunaudoti maisto likučius.“

Dėmesį aplinkosaugai prekybos tinklas skiria ir toliau. „Savo elektroninėje parduotuvėje kuriame ir vystome specialų daugkartinio naudojimo maišelį pirkėjams. Prekybos centruose taip pat plečiame „Zero Waste“ stotelių asortimentą, o įmonės poveikį aplinkai siekiame sumažinti ne tik visuose tinklo parduotuvėse, bet ir logistikos grandinėje, biuruose. Džiaugiamės, kad mūsų pirkėjai priima aplinką tausojančius sprendimus ir naujoves, prisidedančias prie aplinkos pokyčių, tvaresnio, patogesnio ir greitesnio apsipirkimo“, – sako L. Aleliūnas. 

Plačiau susipažinti su „Rimi“ korporatyvinės atsakomybės ataskaita ir 2021 m. veikla kviečiame ČIA.


Populiarūs straipsniai