Antrus metus „Rimi“ veikianti „Personalo operacijų skyriaus karštoji linija“ darbuotojams pasiteisino: kreiptis galima ir anonimiškai
Tačiau tokių problemų kaupti viduje nereikėtų, o pagalbą gali suteikti patyrę ekspertai. Prekybos tinklo „Rimi“ darbuotojai gali kreiptis specialią personalo „karštąją liniją“: į ją darbuotojas bet kada gali kreiptis anonimiškai.
„Kuriame paprastus įrankius, kurie padeda visiems darbuotojams būti išgirstiems.“
„Mums svarbu, kad žmogus gerai jaustųsi darbo aplinkoje ir iškilus bet kokiai problemai žinotų, kad ją galima išsakyti ne tik kolegoms ar vadovui, bet ir anonimiškai, paskambinus ar parašius į karštąją liniją“, – teigia įmonės personalo vadovė Vaida Kaikarienė.
Nuo teisinių klausimų iki pakitusių išmokų
Pasak V. Kaikarienės, „Rimi“ personalo komandos iniciatyva „Karštoji linija“ atsirado kartu su karantino apribojimais dėl COVID-19 pandemijos, nors panašios idėjos vystytos ir anksčiau – veikė anoniminės linijos darbuotojams, skirtos kreiptis dėl diskriminacijos ar patyčių. „Ilgainiui pastebėjome, kad žmonėms rūpi klausimai, susiję tiek su Darbo kodekso reikalavimais, tiek ir su vidine įmonės politika, tvarka, priedų mokėjimu, taip pat jie nori plačiau papasakoti apie vieną ar kitą neraminančią situaciją, su kuria susidūrė darbe, todėl nusprendėme steigti „Karštąją liniją“, į kurią galima kreiptis užpildžius anoniminę anketą „Microsoft Forms“ ir sulaukti personalo skyriaus darbuotojo paaiškinimo. Kadangi pildoma forma yra anoniminė, gavę užklausimą, atsakymu pasidalijame vidiniame naujienlaiškyje, kurį išsiunčiame visiems darbuotojams, nes problema, su kuria susiduria žmogus, kartais būna aktuali ir kitiems, – pasakoja V. Kaikarienė. Jei prieš porą metų daugiausia klausimų būdavo susijusių su situacija dėl COVID- 19, tai dabar žmonėms rūpi pasikeitusios išmokos ar darbo grafikai, priedų prie atlyginimo apskaičiavimas, dokumentų, reikalingų pateikti naujai darbo pozicijai ar pasikeitus šeiminėms aplinkybėms pateikimas – daugybė kasdienių praktiškų dalykų.
„ Džiaugiamės turėdami karštąją liniją, nes norime suteikti galimybę kiekvienam savo darbuotojui kreiptis į mus įvairiais klausimais“, – pažymi personalo vadovė.
Stiprybė – darbuotojų lojalumas
Pasak V. Kaikarienės, tik laimingi ir įsitraukę darbuotojai gali kasdien kurti vertę pirkėjams, todėl įmonėje daug dėmesio skiriama geros aplinkos kūrimui, efektyviai komunikacijai, lyderystei ir karjeros galimybėms. „Jei žmogus gerai jaučiasi darbe, jei nebijo klausti, ieškoti patarimo, jei jaučiasi saugiai ir stabiliai, jis nori ir toliau tęsti karjerą toje organizacijoje.
„Daugiau nei 600 „Rimi” darbuotojų čia dirba daugiau nei 10 metų“, – teigia V. Kaikarienė.
To įrodymas – ir darbuotojų istorijos. Vieni džiaugiasi, galėję derinti darbą su mokslais, o po praktikos likę įmonėje, kiti, pradėję nuo žemesnės pozicijos, jau užaugo į padalinių vadovus, treti buvo sumanę padirbėti kitur, bet išsiilgę mylimo kolektyvo grįžo į „Rimi“. Visi pabrėžia tolerantišką kultūrą, galimybes augti ir rodyti iniciatyvą. Prie to prisideda ir gera įmonės atmosfera, ir galimybė ne tik viešai, bet ir anonimiškai išsakyti savo nuomonę bet išspręsti netikėtas problemas.