Dešimtmetį švenčiantis „Vikis“ jungiasi prie „Rimi“ ir mažina lietuviškų prekių kainas

2020 m. Liepa 01 d.
Lietuviai verslūs ir kūrybingi, galintys pirkėjams pasiūlyti ne tik tradicinių, bet ir novatoriškų, šiuolaikinius poreikius tenkinančių prekių.

Tai savo 10-iems metų darbu ir patirtimi liudija apie 70 šalies ūkininkų bei smulkiųjų gamintojų produkcija prekiaujančios „Vikis“ krautuvėlės, įsikūrusios „Rimi“ prekybos centruose. Dešimtmečio proga „Vikis“ jungiasi prie prekybos tinklo šią savaitę startuojančios iniciatyvos ir 15 proc. mažina atrinktų lietuviškų prekių kainas, taip skatindamas pirkėjus domėtis ir pirmenybę teikti smulkių ūkininkų bei vietos gamintojų prekėms.

Skatina ūkininkus ir smulkius gamintojus imtis naujovių

„Mes, lietuviai, verslūs ir kūrybingi, tačiau panašu, kad stipresniam startui kartais pritrūksta drąsos. Neretai mugėse ir turgeliuose rastus ūkininkus tenka ilgai įkalbinėti bendradarbiauti. Jie nerimauja, ar sugebės tiekti prekes ne į vieną ar kelis, o keliasdešimt prekybos centrų. Kai kurie net nejaukiai jaučiasi miesto šurmulyje, – sako ūkininkų krautuvėlių „Vikis“ valdytojos UAB „IVV Sourcing“ vykdančioji direktorė Indrė Norkienė. – Įtikinus, kad norime būti partneriais, kurie sukuria geras sąlygas pristatyti natūralius kaimiškus produktus bei padeda spręsti kylančias problemas, pavyksta ne tik sėkmingai prekiauti ūkininkų produkcija, bet ir paskatinti imtis naujovių, kurti naujus produktus.“

Pasak I. Norkienės, pradėjus bendradarbiavimą, ūkininkams ir smulkiems gamintojams „Vikis“ tampa lyg verslo mokykla, universitetas. „Smulkieji ūkininkai ir gamintojai su mumis auga iki šiol. Ugdome, investuojame, padedame su pakuočių ir produktų gamyba. Taip nemaža dalis gamintojų sustiprėjo ir gali pradėti savarankišką kelionę į didžiųjų prekybos centrų lentynas“, – sako UAB „IVV Sourcing“ vykdančioji direktorė. Kaip pavyzdį p. Indrė pateikia rinkoje jau gerai žinomus „Tundra“ batonėlius, „Ilzenbergo dvaro“, „Katu katu“ kepyklėlės, Kunionių kaimo rūkyklos, Banionio ūkio, „Mana“ produkciją.

Gyvi susitikimai su gamintojais ir ūkininkais augina pardavimus

Pirmasis rinkoje pristatęs džiovintus vabzdžius, laisvai ir ant kraiko laikomų vištų kiaušinius, fasuotas atvėsintas lietuviškas žuvis bei ekologišką jautieną, „Vikis“, skatindamas lietuvišką verslą kurti, ir toliau ieško bei pristato naujienas rinkoje. „Visuomenėje augant rūpinimuisi sveikesne mityba, pirkėjai šiuo metu mūsų krautuvėse jau gali rasti pilno grūdo miltų šakočių su medumi, sausainių be cukraus, veganiškų ledų, septynias fermentuoto arbatos grybo gėrimo rūšis, naujų uogų kokteilių, taip pat – šviežių tilapijų, kepsnių sezonui – uogų padažų, ėrienos produktų“, – sako Indrė Norkienė.

Prekes, kuriomis prekiauja, „Vikis“ atrenka pagal sveikumą, natūralumą, jų skonines savybes, bet pastebi, jog vietos gamintojams ir ūkininkams, kurių prekės pakuojamos paprastesnėse pakuotėse, spalvomis neužgožiant paties produkto, vis dar sunku konkuruoti su tradiciniais spalvingais įpakavimais. „Skoninėmis savybėmis ūkininkų ir smulkių vietos gamintojų produkcija ne kiek nenusileidžia, o kartais ir pranoksta, todėl daugiausia jos parduodame tada, kai suteikiame galimybę pirkėjams gyvai pabendrauti su gamintojais, ūkininkais, organizuojame degustacijas. Pandemijos ir karantino metu sugriežtinus saugumą, negalėjome vykdyti degustacijų, bet prie jų jau netrukus grįšime“, – sako I. Norkienė.

Pirmoji „Vikis“ krautuvėlė atidaryta prieš 10 metų sostinės Žirmūnų rajone esančiame „Rimi“ prekybos centre. Tuo metu tai buvo pirmoji ūkininkų ir smulkiųjų gamintojų prekybos vieta, įsikūrusi prekybos centre. Sukurtas verslo modelis pasiteisino ir „Vikis“ steigėjams pavyko įgyvendinti pagrindinę verslo idėją – didžiųjų miestų gyventojams suteikti galimybę patogiausiu būdu, pamėgtame prekybos centre, įsigyti kokybiško, natūralaus ūkininkų maisto. Šiuo metu Vilniaus, Kauno, Klaipėdos ir Panevėžio „Rimi“ prekybos centruose iš viso veikia 22 „Vikis“ krautuvėlės.


Populiarūs straipsniai