Taip atrodys ateitis: Kaune įrengta parduotuvė nedidins šiltnamio efekto

2018 m. Birželis 01 d.
Į atnaujintą prekybos tinklo „Rimi“ parduotuvę užsukę pirkėjai nė neįtaria, kad jie apsiperka vienoje „žaliausių“ parduotuvių laikinojoje sostinėje.

Kauno prekybos ir laisvalaikio centre „Mega“ įsikūrusi „Rimi“ parduotuvė iš daugelio kitų išsiskiria tuo, kad ji neprisideda prie vadinamojo šiltnamio efekto didinimo – tai užtikrina naujos kartos CO2 šaldymo sistemų įrengimas.

Pagal naujausius aplinkos ir energijos tausojimo standartus įrengtoje „Rimi“ parduotuvėje Kaune atsisakyta įprastų freoninių šaldymo sistemų, kurios vis dar naudojamos daugelyje Lietuvos mažmeninės prekybos vietų.  

Freoninės šaldymo sistemos laikomos nedraugiškomis aplinkai, nes išskiria didelius kiekius ozono sluoksnį ardančių dujų. Kaip sako Genutė Voverienė, prekybos tinklo „Rimi“ kokybės ir korporatyvinės atsakomybės direktorė, freono neigiamos įtakos klimato atšilimui potencialas (GWP – Global Warming Potential) yra net 4 tūkst. kartų didesnis nei anglies dioksido, kuris naudojamas kaip atskaitos taškas skirtingų medžiagų palyginimui. 

„Vertinant ne tik sunaudojamus šaldymo medžiagų kiekius, bet ir jų potencialų poveikį aplinkai, iškyla atsakomybės prieš visuomenę aspektas. Tai skatina mus diegti naujas technologijas, kurios tausotų energijos išteklius ir sumažintų poveikį gamtai”, – teigė G. Voverienė.

„Rimi“ yra pirmasis prekybos tinklas Lietuvos rinkoje, atsisakęs aplinkai nepalankių freoninių sistemų jau daugiau nei 70 proc. tinklo parduotuvių. Visiškai atsisakyti freoninių sistemų ir visose tinklo parduotuvėse turėti tik naujos kartos CO2 šaldymo sistemas „Rimi“ planuoja jau iki 2020-ųjų.

Neseniai baigtoje rekonstruoti parduotuvėje Kauno „Megoje“ įdiegta ir daugiau aplinką tausojančių  sprendimų. Pavyzdžiui, įrengtas modernus LED apšvietimas, kurio dėka energijos suvartojimas sumažintas apie 40 proc.

Tai pirma naujausios koncepcijos „Rimi“ parduotuvė laikinojoje sostinėje, jos rekonstrukcija truko keturis mėnesius. Pirkėjų patogumui parduotuvė rekonstrukcijos metu nebuvo uždaroma.

Atnaujinant parduotuvę taip pat buvo perplanuota prekybinė salė – patobulinta navigacija, prekių išdėstymas, kulinarijos, mėsos ir konditerijos cechai, padidinti duonos ir vaikų prekių skyriai.

Be to, naujai įrengtas vaikų žaidimo kampelis, salotų, karštų gaminių ir šviežiai spaustų sulčių barai, išplėstos sveiko ir funkcinio maisto kategorijos, įrengtos sklandžiam ir greitam apsipirkimui skirtos savitarnos kasos.

Neatpažįstamai pasikeitė ir parduotuvės interjeras: prekybos salei atnaujinti prancūzų dizaineriai sukūrė išskirtinius uždarų skyrių apipavidalinimus, interjere panaudotas šlifuotas betonas bei dekoratyvinių plytelių mozaikos.


Populiarūs straipsniai