Naujausios mažmeninės prekybos tinklo „Rimi Lietuva“ apklausos duomenimis, 2010 m. dauguma Lietuvos gyventojų dažniausiai maitinosi namuose. Viešojo maitinimo įstaigose - kavinėse, restoranuose, valgyklose - kartą per savaitę ar dažniau valgė septintadalis apklaustųjų (14 proc.).
Didžiojis dalis respondentų teigė, jog pernai valgė tik naminį maistą arba viešojo maitinimo įstaigose lankėsi retai: 35 proc. gyventojų išvis nesilankė viešojo maitinimo įstaigose, o 50 proc. kartą per mėnesį ir rečiau. Šių įpročių lietuviai neketina atsisakyti ir pirmąjį šių metų pusmetį - absoliuti dauguma apklaustųjų (90 proc.) artimiausiu metu neplanuoja dažniau lankytis maitinimo įstaigose, o kiek daugiau nei trečdalis (36 proc.) apklausos dalyvių teigė planuojantys valgyti tik naminį maistą.
„Rimi Lietuva“ atstovės ryšiams su visuomene Jovitos Bagdonaitės teigimu, atsižvelgiant į apklausos rezultatus ir akivaizdų žmonių polinkį gaminti namuose, RIMI prekybos tinklas savo pirkėjams ir šiemet stengsis pasiūlyti kuo daugiau tam reikalingų aukščiausios kokybės produktų už patrauklesnę kainą.
Tyrimo metu paaiškėjo, jog pirmojo būtinumo prekėmis, kurių eina įsigyti į prekybos centrą, lietuviai laiko duoną ir jos gaminius (38 proc.) bei mėsą ir jos produktus (30 proc.). Šiek tiek mažiau svarbios maisto produktų grupės - pieno produktai, vaisiai ir daržovės, žuvis. Trečiajame pogrupyje atsidūrė ne pirmo būtinumo, bet taip pat lietuviams svarbios prekės - alkoholis, konditerijos gaminiai, ekologiškos prekės.
J. Bagdonaitės teigimu, pardavimai rodo, jog savo mėgstamus produktus pirkėjai ypač linkę įsigyti tuomet, kai jiems taikomos įvairios akcijos ir nuolaidos.
Šią tendenciją patvirtina ir naujausio „Rimi Lietuva“ inicijuoto tyrimo duomenys, kurie rodo, jog beveik pusė (46 proc.) apklaustųjų atkreipia dėmesį į prekybos centre vykstančias akcijas, o trečdalis (31 proc.) respondentų būtent jų metu ir stengiasi apsipirkti.
Š. m. sausio 25 – 31 d. tyrimų bendrovės „Baltijos tyrimai“ atlikto „Rimi Lietuva“ maitinimosi ir pirkimo įpročių tyrimo metu buvo apklausta 1010 Lietuvos gyventojų, nuo 15 iki 74 m. amžiaus. Šis tyrimas yra viena iš „Rimi Lietuva“ vykdomų lietuvių įpročių ir pomėgių tyrimų ciklo dalių.