Perkant internetu lietuviams svarbiausia patogi svetainė, platus pasirinkimas ir greitas pristatymas
Šį apsipirkimo būdą pamėgę žinomi šalies žmonės atskleidė, kokius kasdienius darbus palengvina galimybė maisto ir kitų būtinų prekių įsigyti neišeinant iš namų, pirkinius atsiimant tam skirtuose punktuose.
Nori prekes pamatyti gyvai
Tris šimtus 18-65 metų amžiaus respondentų apėmęs tyrimas padėjo išsiaiškinti, kas labiausiai skatina pirkti internetu ir kas nuo šio žingsnio lietuvius atbaido. Net 58 proc. nesinaudojančių e. parduotuvėmis respondentų teigia to nedarantys dėl paprasčiausios priežasties – noro prekę apžiūrėti gyvai. Nuotraukos jiems neperteikia realaus vaizdo, kuris tenkintų gavus prekę į namus. Ši priežastis juos sulaiko nuo domėjimosi e. parduotuvėmis, kuriomis naudotis jie turi visas technines galimybes.
13 proc. „Havas Media“ internetu apklaustų respondentų iš viso nesinaudoja e. parduotuvėmis, nes jomis nepasitiki, 6 proc. respondentų nesirenka pirkti internetu, nes neturi mokėjimo kortelės su internetine bankininkyste, o 6 proc. respondentų atskleidė esantys nepakankamai technologiškai raštingi ir nerimauja dėl finansų saugumo mokant internetu.
Svarbiausia patogi svetainė
Net 37 proc. besinaudojančių e. parduotuvėmis teigia esantys patenkinti gaunamomis paslaugomis ir nieko nenorėtų keisti. Kaip siūlymą, kas palengvintų jų apsipirkimą, daugiausia respondentų vardija patogią ir tinkamai veikiančią e. parduotuvės svetainę. Taip pat pirkti internetu lietuvius skatina didelis prekių asortimentas, nemokamas ir greitas prekių pristatymas į namus, mažesnė minimali užsakymo suma, lankstesnis pristatymo laikas ir įvairesni apmokėjimo už prekes būdai.
Apsipirkimą e. parduotuvėse vartotojams taip pat palengvintų išsami informacija apie prekes, geras aptarnavimas, kokybiškos prekės, daugiau darbuotojų ar mažesnė prekių kaina, tačiau perkantiems internetu šie dalykai yra mažiau svarbūs.
Pirkti internetu karantinas paskatino ir žinomus žmones
Įvestas karantinas dažniau naudotis e. parduotuvių paslaugomis paskatino ir žinomus šalies žmones. Viena tokių – tinklaraštininkė Ieva Swan, itin besirūpinanti savo kasdieniu meniu: „Karantinas mus įpratino naudotis e. parduotuvių paslaugomis tiek ieškant maisto produktų, tiek perkant drabužius. Dabar kartą per savaitę užsisakome maisto produktų internetinėje parduotuvėje „Rimi.lt“ ir atvykstame jų nemokamai atsiimti tam skirtuose prekių atsiėmimo punktuose. Taigi, nebereikia gaišti laiko vaikštant po parduotuvę. Kadangi gaminu vos keturias valandas per savaitę, laikas, kurį tenka skirti mitybai, dar labiau sutrumpėjo.“
Jai pritaria ir verslininkė, komunikacijos specialistė Liucina Rimgailė. Grįžus iš atostogų Australijoje Liucinai teko saviizoliuotis dvi savaites. Per šį laiką ji įprato produktus pirkti internetu, nors prieš tai niekada to nedarydavo. „Tam, kad būtų saugiau, sudarydavau reikiamų produktų sąrašą ir užsisakydavau juos e. parduotuvėje. Labai greit atsirado „Rimi Drive“ paslauga, kurią pasirenkant nebereikia taikytis prie kurjerių grafikų – vyras gali nuvykti į paėmimo punktą ir saugiu atstumu atsiimti mano prekes. Jei atvirai, toks atsiėmimo būdas tapo tam tikra pramoga tuo metu, kai nuolat turėjome leisti laiką namuose“, – juokėsi „Liu Patty“ desertinei vadovaujanti L. Rimgailė.
E. parduotuvėmis dažniau naudotis karantino metu žinomus žmones paskatino ne tik saviizoliacija ar griežtesnis mitybos planavimas, bet ir namuose likę vaikai. Tai iššūkiu tapo tris mažamečius vaikus auginantiems žurnalistams Laurai ir Šarūnui Mazalams. Rūpesčiai dėl laikinai duris turėjusio užverti šeimos restorano „Vaflių namai“ ir veikla su vaikais užpildė visą dienotvarkę, tad apsipirkimui laiko visai neliko. Tuomet Laura ir pradėjo naudotis e. parduotuvių paslaugomis. Ji sako nenorinti net prisiminti, koks iššūkis yra ėjimas į parduotuves su trimis vaikais. Dabar jų popiečio miego metu Laura spėja užsisakyti maisto produktų, o važiuojant pasivaikščioti po vakarienės – atsiimti prekes „Rimi Drive“ bekontakčiu būdu.