„Rimi“ atnaujina pirkinių maišelių asortimentą Baltijos šalyse
Naująjį pirkinių maišelių asortimentą sudaro daugkartiniai maišeliai, pilnai pagaminti iš perdirbtų plastikinių butelių, bei naujo dizaino popieriniai ir plastikiniai maišeliai, kurių sudėtyje daugiau perdirbtų medžiagų.
Atnaujindamas pirkinių krepšelių asortimentą, prekybos tinklas „Rimi“ siekia užtikrinti patogumą apsiperkant, tuo pačiu prisidedant prie pasaulinių aplinkosaugos tikslų – taršos mažinimo. Panaudoti plastikiniai buteliai, kurie paprastai būtų išmetami ir taptų sunkiai kontroliuojamos atliekomis, dabar naudojami gaminant daugkartinius „Rimi“ pirkinių maišelius. Tuo pačiu prekybos tinklas pirkėjams siūlys jų pamėgtus plastikinius maišelius, kurių gamyboje panaudota 50% perdirbto plastiko. Pirkėjai galės rinktis ir popierinius maišelius, pagamintus iš 50% perdirbto popieriaus. Gaminant seno asortimento „Rimi“ plastikinius maišelius perdirbtos medžiagos nebuvo naudojamos, o gaminant popierinius maišelius – jų kiekis siekė 33 proc.
„Įsipareigojimai aplinkai – vieni svarbiausių „Rimi“ korporatyvinės atsakomybės strategijoje, kurios tikslas – mažinti poveikį aplinkai bei skatinti tvarius sprendimus, kuriančius vertę pirkėjams ir visai visuomenei. Suprantame, kad neįmanoma atsisakyti plastiko per vieną naktį, bet eidami apsipirkti ir atsinešdami daugkartinio naudojimo arba medžiaginius maišelius, jau atliekame klimatą neįtakojantį veiksmą. Kiekvieną dieną geriau – to pasieksime, jei jau šiandien neimsime naujo plastikinio maišelio. Mažindami plastiko kiekius prekyboje, praktiniais pavyzdžiais siekiame skatinti ir pirkėjus keisti savo įpročius“, – sako „Rimi Lietuva“ socialinės atsakomybės strategijos ir vystymo vadovė Renata Sagatauskė.
Remiantis „Rimi“ praėjusiais metais Baltijos šalyse atliktos tyrimo rezultatais, vidutiniškai 75 proc. gyventojų patvirtino, jog jiems svarbu, kad prekybininkai, siekdami mažinti žalą aplinkai, pasiūlytų aplinkai draugiškų sprendimų. Estijoje taip teigė 72,5 proc., Latvijoje – 75,5 proc., Lietuvoje – 77,7 proc. respondentų. Be to, didžioji dalis respondentų pripažino, jog jie jau imasi aplinkai draugiškos veiklos ar planuoja tai daryti artimiausiu metu. Daugiausia Lietuvos gyventojų (53 proc.) pakartotinai naudoja daiktus, įskaitant pakuotes, mažina naudojamų plastikinių pakuočių kiekius (46 proc.) bei rūšiuoja atliekas (41 proc.).
Atnaujintas pirkinių maišelių asortimentas – tik vienas iš žingsnių, kurių imasi „Rimi“, įgyvendindama plastiko mažinimo iniciatyvą. Iki š.m. pabaigos „Rimi“ įsipareigojo pakeisti vienkartinius plastiko gaminius, tokius kaip vienkartiniai puodeliai, lėkštės, stalo įrankiai, šiaudeliai ir medvilniniai ausų krapštukai, pagamintais iš popieriaus ar kitokios biologinės medžiagos, peržiūrėti ir sumažinti plastiko naudojimą pakuojant daržoves ir vaisius. Šiuos sprendimus papildys kiti žingsniai, kuriais siekiama mažinti plastiko vartojimą bei skatinti pirkėjus rinktis sveikatai ir aplinkai palankius sprendimus, stiprinančius pirkėjų ir visuomenės gerovę.
* „Rimi” tyrimą apie pirkėjų įpročius Baltijos šalyse atliko bendradarbiaudama su rinkos tyrimų kompanija „Rait Group“ 2019 m. liepą-rugpjūtį. Apklausoje iš viso dalyvavo 3050 respondentų Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje, kurių amžius – 18-65 metai.