„Rimi“ parduotuvėse – specialūs pranešimai apie darbuotojus, kalbančius tik užsienietiškai

2022 m. Gegužė 04 d.
Šiuo metu įvairiose pozicijose „Rimi“ dirba beveik 300 užsienio piliečių, iš jų – beveik 100 ukrainiečių pabėgėlių, kuriuos nuo šių metų kovo mėnesio pradžios prekybos tinklas pakvietė dirbti savo parduotuvėse.

Kol jie dar mokosi lietuvių kalbos, norėdama padėti tik užsienio kalba kalbančių darbuotojams ir lietuviams klientams bendrauti „Rimi“ nusprendė savo prekybos centruose leisti specialius audio ir vizualinius pranešimus. Jais informuojama, kokia kalba galima susikalbėti su, pavyzdžiui, darbuotojais iš Ukrainos.

Atsiliepia pasaulyje vykstantys pokyčiai 

Pasak gegužę Įvairovės mėnesiu paskelbusio „Rimi“ personalo vadybos specialistės Milanos Kliacevič, įvairių tautybių žmones bendrovė įdarbina jau gana seniai – veikia sklandus užsieniečių įdarbinimo procesas, kuris padėjo prie komandos prisijungti darbuotojams iš Latvijos, Venesuelos, Baltarusijos, Ukrainos, Uzbekistano, Afganistano ir Nigerijos bei kitų šalių. Daugiausiai kitų šalių piliečių dirba didžiuosiuose miestuose – Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje.

Prasidėjus karus Ukrainoje, „Rimi“ ėmėsi iniciatyvos įdarbinti į Lietuvą atvykusius karo pabėgėlius. „Iki karo Ukrainoje pradžios „Rimi“ jau dirbo keli Ukrainos piliečiai, kurie buvo atvykę į Lietuvą ir gyveno čia su šeimomis, tačiau prasidėjus karui skaičiai ženkliai išaugo – nuo kovo pradžios esame įdarbinę jau 97 ukrainiečius. Jų užimamos pozicijos labai įvairios: salės darbuotojai, kasininkai, uždaro skyriaus pardavėjai, gamybos skyriaus darbuotojai, valytojai, kurjeriai. Ukrainiečiai savo darbą atlieką labai atsakingai ir išties kokybiškai“, – sako M. Kliacevič.

Ji priduria, kad „Rimi“ rinkoje jau yra įsitvirtinęs kaip užsieniečiams draugiškas darbdavys, todėl neretai į Lietuvą atvykę piliečiai iš įvairių pasaulio šalių apie darbo galimybes sužino iš pažįstamų, draugų, šeimos narių. „Taip pat bendradarbiaujame su įvairiomis institucijomis, kurios rekomenduoja mus darbuotojams. Turėjome atvejų, kai kitų šalių piliečiai atvykdavo į Lietuvą turėdami tikslą įsidarbinti būtent pas mus. Esame įdarbinę ir studentų, kuriems, pasibaigus studijų laikui, padėjome susitvarkyti dokumentus Lietuvoje ir jie sėkmingai dirba „Rimi“ iki šiol“, – tikina personalo specialistė.

Padeda išvengti nepatogumų

Pasak M. Kliacevič, su įsidarbinti norinčiais užsieniečiais „Rimi“ personalas komunikuoja jiems suprantama kalba, kuria taip pat pateikiami visi įdarbinimo dokumentai, tvarkos, politikos: „Prekybos centruose yra nemažai  darbuotojų, kurie geba kalbėti rusų, anglų, ukrainiečių ir kitomis kalbomis. Šie darbuotojai padeda ir paaiškina darbo principus bei taisykles naujiems kolegoms jiems suprantama kalba. Kartais būna situacijų, kai užsienio darbuotojai turi buitinių klausimų, nesusijusių su darbu – padedame jiems ir čia: ruošiame atmintines ir tokiu būdu stengiamės supaprastinti jų adaptacijos laikotarpį Lietuvoje.“

„Rimi“ prekybos centruose taip pat paruoštos lenteles bei lipdukai skyriuose, informuojantys pirkėjus apie parduotuvėje dirbantį užsienio pilietį. Tuo tarpu patys užsieniečiai segi ženkliukus, kuriuose nurodyta, kokia kalba darbuotojas bendrauja, o vidinis radijas skelbia informaciją pirkėjams apie dirbančius užsieniečius. Anot M. Kliacevič, šios priemonės padeda tiek pačiam darbuotojui, tiek pirkėjui nepatekti į nepatogias situacijas. 

Specialistė priduria, kad įmonėje dirbantys užsieniečiai nėra išskiriami, todėl jiems, kaip ir visiems likusiems darbuotojams, yra taikomos vienodos darbo sąlygos. „Jie turi tokias pat socialines ir materialines garantijas. Be to, įmonėje esame įsteigę paramos fondą ir kiekvienas darbuotojas susidūręs su sunkia situacija vienodomis sąlygomis gali į jį kreiptis dėl paramos skyrimo“, – sako M. Kliacevič.

Mažmeninės prekybos tinklas „Rimi“ Lietuvoje valdo 79 prekybos centrus ir elektroninę parduotuvę Rimi.lt. Bendrovė yra aktyvi „Įvairovės Chartijos“ narė, joje dirba 3290 darbuotojai.


Populiarūs straipsniai