„Rimi“ pradeda prekybą nepakuotomis švaros ir higienos prekėmis

2021 m. Sausis 20 d.
„Rimi“, pirmasis prekybos tinklas Baltijos šalyse, įgyvendina bandomąjį „nulio atliekų“ (angl. „zero waste“) projektą.

Vadovaujantis tvarumo principais bei atsižvelgiant į augantį pirkėjų, siekiančių puoselėti aplinkai draugišką gyvenimo būdą, skaičių, „Rimi“ pradeda prekiauti iš anksto nesupakuotomis, taip pat – tik aplinkai draugiškesnėse pakuotėse supakuotomis aukštos kokybės švaros ir kūno priežiūros prekėmis.

Jų salelės įrengtos „Rimi“ parduotuvėse Vilniuje – Šiaurės miestelyje bei prekybos ir laisvalaikio centre „Panorama“. Ateityje planuojama „nulio atliekų“ projektą plėsti bei šiomis prekėmis prekiauti ir kitose „Rimi“ tinklo parduotuvėse.

Specialiai įrengtose salelėse pirkėjai ras tokių prekių kaip šampūnai, muilai, dantų pastos ir dantų šepetėliai, dezodorantai, tualetinis popierius, indų plovikliai, higienos prekės ir t.t. Pirmasis šio projekto partneris – didžiausia Latvijos namų chemijos ir kosmetikos gamintoja „Spodrība“ bei kosmetikos gamintoja „Stenders“. Jų produktų „Rimi“ pirkėjai galės įsigyti įsipildami į savo atsineštas ar čia pat salėse siūlomas įsigyti daugkartines taras.

„Tam, kad gyventume tvariau, radikalių sprendimų ar priemonių nereikia. Paprastas, kasdienis apsipirkimas gali virsti investicija į tai, kad mūsų planeta taptų švaresnė. „Rimi“, pirmasis mažmeninės prekybos tinklas, nuo šiol siūlo įsigyti švaros ir higienos prekių be pakuočių ir taip suteikia galimybę daugiau pirkėjų puoselėti aplinkai draugiškesnį gyvenimo būdą bei skatina naujus gyventojų įpročius“, – sako Liudvikas Aleliūnas, „Rimi Baltic“ Socialinės atsakomybės strategijos ir vystymo vadovas. Pasak jo, šiuo metu „nulio atliekų“ salelės yra įrengtos tik Vilniuje esančiose tinklo parduotuvėse. Jei pirkėjai teigiamai įvertins pilotinį projektą ir poreikis augs, „Rimi“ planuoja plėsti be pakuočių parduodamų prekių asortimentą jau įrengtose salelėse bei įkurti panašias stoteles kitose „Rimi“ parduotuvėse.

„Viena iš mūsų įmonės vertybių yra pagarba gamtai, todėl mums svarbu, jog galime dalyvauti ir remti šį „Rimi“ projektą. Tam, kad užtikrintume produktų kokybę visą jų naudojimo laiką, pakuočių funkcionalumui skiriame labai didelį dėmesį, o ten, kur įmanoma, stengiamės jų iš viso nenaudoti, pavyzdžiui, pirkėjai gali įsigyti mūsų gamybos muilo, sveriamos druskos voniai be pakuočių. Taip pat pradėjome kietos konsistencijos šampūnų ir kondicionierių gamybą – jie puikiai tinka pardavimui be pakuotės. Ieškome sprendimų, kurie leistų šį požiūrį taikyti nepriklausomai nuo prekių asortimento pločio“, – sako Kristīne Grapmane, „Stenders“ generalinė direktorė. Pasak jos, „Rimi“ tinklo parduotuvėse taip pat bus galima įsigyti pilstomų skystų prekių, pasirenkant patogiausią ir tinkamiausio dydžio pakuotę.

Vadovaujantis požiūriu „nulis atliekų“, ne tik siekiama mažinti atliekų susidarymą, bet ir kiek įmanoma ilgiau išsaugoti produktų, medžiagų ar išteklių vertę. Šis požiūris remiasi penkiais paprastais principais – atsisakyk, sumažink, naudok pakartotinai, perdirbk, kompostuok. Jis apima tiek atsakingą prekių gamybą ir paslaugų teikimą, tiek planuojamus apsipirkimus bei kuo platesnį pakartotinį daiktų panaudojimą. Vadovaujantis šiomis taisyklėmis, mažėja susidarančių buitinių atliekų kiekis, saugomi gamtos ištekliai ir neteršiama aplinka.


Populiarūs straipsniai