„Rimi“ stiprina maisto švaistymo prevenciją – tos pačios dienos galiojimo produktus parduos žymiai pigiau
Kviečia gyventi tvariau
„Rimi“ socialinės atsakomybės strategijos ir vystymo vadovo Liudviko Aleliūno teigimu, specialūs nuolaidų lipdukai tos pačios dienos galiojimo produktams – priimtina ir Skandinavijoje plačiai paplitusi priemonė, susijusi su vartotojų edukacija apie produktų galiojimo laikus ir tuo, ką jie reiškia. Nors naujai įdiegto sprendimo rezultatus vertinti dar anksti, Baltijos šalių pirkėjai šiuo, taupyti padedančiu sprendimu, domisi aktyviai.
„Ne paslaptis, kad pirkėjai mėgsta nubrauktą kainą ir noriai renkasi produktus su ja, nepaisant to, kad yra pratę pirkti kito prekės ženklo produktą. Išpardavimo nuolaidų lipdukai atlieka tą pačią funkciją, tiesiog nuolaida jais pažymėtoms prekėms bus dar didesnė. Tiesa, produkto galiojimo laikas bus trumpas, tad reikės jį suvartoti ar užšaldyti tą pačią dieną“, – sako L. Aleliūnas.
Specialūs lipdukai taps priemone ne tik sutaupyti, bet ir sumažinti maisto švaistymą: „Išpardavimo lipdukai išsiskirs iš kitų akcijų. Pirkėjui bus komunikuojama speciali žinutė, kad savo pasirinkimu jis padeda išvengti maisto švaistymo. Tikimės, kad klientai į tai atkreips dėmesį ir pirks tokį kiekį produktų, kurį tikrai pajėgs suvartoti. Kita vertus, prekių su šiais lipdukais nebus tiek daug, kiek pažymėtų įprastais akcijų ženklais.“
Kokybė išlieka ta pati
Pasak socialinės atsakomybės strategijos ir vystymo vadovo, įrankis kuriamas taip, kad būtų patogus ir greitas naudoti: „Parduotuvės darbuotojui nuskenavus prekę, vidinė bendrovės sistema pagal pažangios analitikos algoritmą jai nustato optimalią nuolaidą, kuri gali siekti nuo 30 iki 50 proc. Nuolaidos dydis priklauso nuo produkto pobūdžio ir kiekio, stengiantis jį parduoti iki galiojimo termino pabaigos. Algoritmui suformavus lipduką, jis atspausdinamas ir užklijuojamas ant prekės, kuri padedama į pirkėjui prieinamą vietą.“
Įsigyjant išpardavimo lipdukais pažymėtas prekes, L. Aleliūnas pataria pirmiausiai įvertinti, kaip greitai galėsite gaminį suvartoti. Priklausomai nuo produkto kategorijos, jis gali būti tinkamas vartoti tą pačią dieną ar dar kelias dienas į priekį: „Jeigu kalbame apie produkto saugumą vartoti, šį aspektą nusako galiojimo laikas. Maisto produktai gali turėti dviejų tipų galiojimo laikus. Vienas jų yra „Tinka iki“ – ši data žymi iki kada produktas yra saugus vartoti. Paprastai ji rašoma ant trumpo galiojimo maisto produktų, tokių kaip mėsa, pienas ar žuvis. Šiuo atveju jokių kompromisų būti negali – peržengus datą produktą būtina utilizuoti. Tuo tarpu antrasis produkto galiojimo laiką nusakantys ženklinimas – „Geriausiai iki“ – žymi iki kada produktas yra maksimaliai kokybiškas, tačiau ir po šios datos produktas vis dar saugus vartoti. Tiesa, svarbu įvertinti, ar ant jo nėra akivaizdžių maisto saugos problemų – pelėsio, puvėsio, nesklinda blogas kvapas. Paprastai tai produktai, kurie turi ilgą galiojimo laiką: kruopos, makaronai, kava ir pan. Taigi, peržengus šią datą produktas vis dar saugus vartoti, bet gali pakisti tam tikros kokybinės savybės: skonis, kvapas, lipumas ir pan.“
Norintiems įsigyti daugiau pataria šaldyti
Jei išparduodamų prekių norima įsigyti didesnį kiekį, jas specialistas pataria užšaldyti ateičiai. „Užšaldyti galima daugumą maisto produktų, vis tik dažniausiai tai darome su produktais, kurių galiojimo laikas yra itin trumpas, tokiais kaip mėsa, žuvis, tešla, paruošti maisto produktai ir pan. Labai svarbu užšaldyti maistą prieš galiojimo laiko pabaigą, antraip užšaldytas produktas bus nebesaugus vartoti. Na, o tą padarius, produkto galiojimo laikas gerokai prailgėja. Pavyzdžiui, užšaldytos mėsos kokybinės savybės gali išlikti net iki 12 mėnesių“, – pastebi L. Aleliūnas.
Tuo tarpu daržovių perteklių tvarumo ekspertas pataria rauginti arba marinuoti, o uogų ar vaisių – termiškai apdoroti ir gaminti įvairias uogienes, džemus ar kompotus. Taip pat juos galima vakuumuoti, šaldyti, džiovinti ar liofilizuoti. Paprastesni būdai – kepti įvairius kepinius ar trinti kokteilius.
„Tvarumas yra viena iš „Rimi Baltic“ prioritetinių strateginių sričių. Kasdien dirbame taikydami naujus sprendimus, kurie padėtų sumažinti neigiamą poveikį aplinkai ir taupytų gamtos resursus. Praėjusiais metais su Danijos startuoliu „Plant Jammer“ pristatėme virtualų šefą, iš jau turimų produktų vos per keletą akimirkų sugeneruojantį receptų pasiūlymus ir taip leidžiantį išvengti maisto švaistymo namuose. Tuo tarpu šiuo metu su startuoliu „Food 4 All“ vystome sprendimą, kuris suteiks vartotojams galimybę atrasti besibaigiančio galiojimo produktus už žemą kainą. Šiais mažais žingsniais norime įkvėpti klientus, kitus prekybininkus ir pačius save nebijoti ir ieškoti inovatyvių, aplinkai draugiškų sprendimų“, – teigia „Rimi“ socialinės atsakomybės strategijos ir vystymo vadovas.