„Rimi Lietuva“ – pirmojoje „Žaliosios Lietuvos“ iniciatyvos diskusijoje
LR Prezidentūroje vykusiame susitikime su prekybos ir telekomunikacijų sektoriaus įmonėmis „Rimi“ atstovavo socialinės atsakomybės strategijos ir vystymo vadovė Renata Sagatauskė. Ji Prezidento komandai ir susirinkusiems kolegoms pristatė „Rimi“, kaip visose trijose Baltijos šalyse veikiančios ir tarptautinei ICA grupei priklausančios, įmonės socialinės atsakomybės tikslus ir tai, ką jau pavyko pasiekti aplinkosaugos bei sveikatingumo srityse.
„Sveikatingumas ir aplinkosauga yra dvi prioritetinės iš penkių socialinės atsakomybės sričių, kurias apsibrėžėme, vadovaujantis darnaus vystymosi tikslais. Atsižvelgiant į juos, siekiame, kad jau iki šių metų pabaigos mūsų operacijos būtų aplinkai neutralios. Remiantis dabartine prognoze, manome, jog šį tikslą mums pavyks įgyvendinti“, – diskusijoje ir po jos vykusioje spaudos konferencijoje sakė Renata Sagatauskė.
Kalbėdama apie „Rimi“ socialinę atsakomybę aplinkosaugos srityje, ji taip pat akcentavo tikslą mažinti plastiko naudojimą. „Jau kuris laikas kryptingai dirbame siekdami, kad mūsų parduotuvėse anksčiau nei to reikalauja Europos Sąjungos reglamentas nebeliktų vienkartinių plastikinių gaminių, tokių kaip vienkartiniai plastikiniai šiaudeliai, lėkštės ir t.t. Tuo pačiu siekiame ir ilgalaikio tikslo, kad iki 2030 metų visų „Rimi“ privačių prekės ženklų maisto produktų pakuotės būtų pagamintos iš perdirbtų ar atsinaujinančių medžiagų“, – sakė R. Sagatauskė.
Pakviesta atstovauti mažmeninės prekybos sektorių po diskusijos Prezidentūroje vykusioje spaudos konferencijoje, „Rimi Lietuva“ socialinės atsakomybės strategijos ir vystymo vadovė pabrėžė, jog bendros verslo, valdžios ir visuomeninių organizacijų pastangos ypatingai svarbios, norint pasiekti jaučiamą pokytį aplinkosaugos srityje. „Klimatas, kaip žinia, šyla labai greitai, tam tikri sprendimai turi būti priimti nedelsiant, ypatingai atšilimą skatinančių dujų mažinimo srityje, taip pat – plastiko, maisto švaistymo srityse, kur kartu įvairias iniciatyvas galime įgyvendinti greičiau ir padaryti tikrai nemažai bendrų veiklų“, – sakė „Rimi Lietuva“ atstovė.
Pasak susitikimą inicijavusios LR Prezidentūros komandos atstovų, tokie siekiai, kaip klimatui neutralios operacijos 2020 metais arba projektuojama ambicija iki 2030 metų turėtų nulį CO2 emisijų, rodo, kad įmonės supranta pokyčių būtinybę ir imasi aktyviai veikti, prisidėdamos prie bendrų klimato kaitos mažinimo tikslų. Jie taip pat pabrėžė svarbą to, jog verslo lyderiai siekia įtraukti darbuotojus, visuomenę ir taip skatina prisidėti prie aplinkai palankių pokyčių.
LR Prezidento Gitano Nausėdos „Žaliosios Lietuvos“ iniciatyvos pagrindiniai tikslai – aplinkos taršos mažinimas ir aplinkosaugos kokybės gerinimas, klimato kaitos švelninimas, energijos taupymas ir tausus vartojimas, visuomenės įsitraukimo ir aplinkosauginio sąmoningumo didinimas. Po šios pirmosios diskusijos su prekybos ir telekomunikacijų įmonių atstovais, LR Prezidentūra planuoja visus metus truksiančius atskirų sektorių susitikimus, o šių metų pabaigoje pateikti pasiūlymai ir priimti savarankiški įsipareigojimai bus apibendrinti į deklaraciją.
Nuotr. Dainius Labutis (ELTA)