Tautinio skonio pokyčiai: bulvių traškučius keičia kukurūzų, grietinę – kokoso pienas

2014 m. Vasaris 24 d.
Lietuviai virtuvėje kasmet vis dažniau mėgaujasi egzotika: bulvių traškučius keičia meksikietiški užkandžiai – tortilijos ar kukurūzų traškučiai, o maisto gaminimui pasitelkiami Azijos šalių kulinariniai atributai – kokoso pienas, sojos padažas ar dumblių lapai. „Rimi Lietuva“ pardavimų duomenys rodo, kad per pastaruosius penkerius metus egzotiškoms virtuvėms priskiriamų produktų pardavimai augo beveik pusantro karto – 43 proc. 
 
„Egzotišku maistu mes vadiname japoniškos, meksikietiškos, indiškos, tailandiečių ir kitų Lietuvai tolimų šalių virtuvių maistą. Pastebime, kad populiarėja įvairūs egzotiški produktai: ir tokie, kurių ruošti nereikia, pavyzdžiui, meksikietiškos virtuvės simbolis kukurūzų traškučiai, ir tokie, kurie naudojami įvairių patiekalų gaminime, pavyzdžiui, dumbliai sušiams, kokoso pienas troškiniams arba sriuboms, taip pat ir įvairūs prieskoniai bei padažai, – sako „Rimi Lietuva“ viešųjų ryšių vadovė Giedrė Bielskytė. – Ypač spartų tokių produktų populiarėjimą pajutome pernai – tolimų šalių virtuvių produktų šių metų sausį. buvo nupirkta pusantro karto daugiau nei 2013 m. sausį“. 
 
G. Bielskytės teigimu, nors populiariausi egzotiškų virtuvių produktai jau kelis metus išlieka kukurūzų traškučiai ir meksikietiškos tortilijos, pastaruoju metu labai sparčiai auga kokosų pieno, naudojamo azijietiškų virtuvių patiekalams gaminti, sriuboms ir troškiniams skaninti, populiarumas. „Rimi Lietuva“ viešųjų ryšių vadovė pastebi, kad nors „Rimi Lietuva“ kokosų pienu pradėjo prekiauti vos prieš trejus metus, jau pernai jo parduota daugiau nei sojų padažo. 
 
Taip pat, pasak G. Bielskytės, ypatingo dėmesio sulaukia ir jūros dumblių lapai, naudojami sušių gamyboje: jų pardavimai per penkerius metus išaugo dešimt kartų. 
 
„Aiškiai jaučiame japoniško maisto, ypač sušių, populiarėjimą – lietuviai, o ypač vilniečiai mielai namie gamina sušius. Beje, prieš porą metų ir mes patys viename iš Vilniaus „Rimi Hypermarket“ prekybos centrų pasiūlėme savo pirkėjams šviežių sušių. Šią paslaugą vilniečiai puikiai įvertino, ir šiandien šviežių sušių galima įsigyti jau trijuose „Rimi Hypermarket“ prekybos centruose Vilniuje“, – apie japoniško maisto populiarėjimą pasakoja G. Bielskytė. 
 
„Rimi Lietuva“ pardavimų duomenys rodo, kad drąsiausi ir eksperimentams virtuvėje labiausiai pasiryžę yra vilniečiai: net 63,6 proc. viso egzotiško maisto produktų pernai buvo parduota Vilniuje. Dar 21,4 proc. tokių produktų nupirko kauniečiai ir klaipėdiečiai.
 
Didžiausią dalį visų Lietuvoje nuo 2009 m. RIMI parduotuvėse parduotų egzotiškų maisto produktų – daugiau negu ketvirtadalį (27,2 proc.) – sudarė meksikietiški kukurūzų traškučiai, 17,2 proc. – tortilijos, toliau rikiuojasi sojos padažai, dumblių lapai, kokosų pienas. 
 
„Matome, kad tolimų šalių virtuvės po truputį populiarėja ir kituose miestuose – lietuviai paragauja tokių produktų svečiuose, o tuomet patikusius receptus išbando ir namie, todėl egzotiškų produktų asortimentą plėsime, – teigia „Rimi Lietuva“ viešųjų ryšių vadovė. – Mūsų parduotuvių lentynas tokie produktai pasiekia iš tų kraštų, kuriuose jie yra tradiciniai. Parduodame tik originalius produktus, o ne pigesnes kopijas – norime, kad mūsų klientai pažintų išties unikalų ir tikrą svetimų kultūrų skonį“. 

Populiarūs straipsniai