Tyrimas: keturi iš penkių Lietuvos gyventojų renkasi privačių etikečių prekių kokybę
„Nielsen“ tyrimas* atskleidė, kad 78 proc. Lietuvos gyventojų mano, jog privačių etikečių prekės yra tokios pat geros ar net geresnės kokybės nei žinomų prekių ženklų prekės. Šis santykis panašus ir kitose Baltijos šalyse: tos pačios nuomonės laikosi 78 proc. Latvijos ir 75 proc. Estijos gyventojų. Daugiausia tarp privačios etiketės pirkėjų – jauno amžiaus, studentų, kurių kas dešimtas praėjusiais metais šias prekes taip pat pirko dažniau.
Pagrindinis pasirinkimo kriterijus – mažesnė kaina
Kaip pagrindinę privačių etikečių prekių pasirinkimo priežastį visų trijų Baltijos šalių gyventojai paminėjo mažesnę nei tos pačios kategorijos populiarų prekių ženklų produktų kainą – taip teigė ir 35 proc. Lietuvos respondentų. Tiek pat pirkėjų minėjo tikrai gerą kainos ir kokybės santykį. Trečdalis Lietuvos gyventojų laikosi nuomonės, kad privačių etikečių prekių kokybė nenusileidžia ar net lenkia žinomų prekių ženklų gaminių kokybę. Tuo tarpu kas penktas respondentas nurodo sėkmingą ankstesnę patirtį, įsigyjant privačių etikečių prekes.
„Visame „Rimi“ asortimente šiuo metu daugiau nei 3500 prekių yra su privačia etikete. „Rimi“ privačių etikečių prekes gamina apie 400 ne tik Lietuvos ir Baltijos šalių, bet ir Europos, o ne maisto prekių kategorijoje – ir Azijos gamintojai. Visi jie sertifikuoti pagal aukštus kokybės standartus, o jų tiekiamos prekės kruopščiai tikrinamos“, – sako „Rimi Lietuva“ komercijos skyriaus vadovė Ieva Gindrėnė.
Pasak jos, mažiausiai 40 proc. visų šviežio maisto privačios etiketės prekių „Rimi“ parduotuvėse yra pagaminta Lietuvoje, o kai kuriose prekių grupėse, pavyzdžiui, pieno, šis rodiklis siekia daugiau nei 80 proc. Privačių etikečių prekių gamintojų ir tiekėjų už Lietuvos ribų „Rimi Lietuva“ ieško tik tais atvejais, kai tarp vietinių gamintojų nepavyksta rasti galinčių užtikrinti tinkamą kokybę už prieinamą kainą.
Populiariausios tarp privačių etikečių prekių Lietuvoje – pieno prekės
„Nielsen“ tyrimo duomenimis, visose Baltijos valstybėse populiariausios tarp privačių etikečių prekių yra maisto kategorijos prekės. Lietuvoje privačių etikečių pieno produktus perka 60 proc. pirkėjų, duonos – 47 proc., mėsos – 41 proc., popieriaus gaminius – tualetinį popierių, servetėles ir kt. – taip pat 41 proc. Palyginus su Lietuva, ženkliai mažiau Latvijos ir Estijos gyventojų renkasi privačių etikečių mėsos gaminius. Lietuvoje ši prekių kategorija užima trečią vietą, o Latvijoje ir Estijoje – tik 14-ą poziciją. Privačių etikečių mėsos gaminius renkasi atitinkamai 17 proc. ir 18 proc. pirkėjų kaimyninėse šalyse. Latvijos ir Estijos gyventojai dažniau renkasi privačių etikečių konditerijos gaminius, kurie atitinkamai yra ketvirtoje vietoje gausiausiai perkamų privačių etikečių prekių sąraše, o Lietuvoje jie užima devintą vietą.
„Reguliariai vykdomi konkursai padeda užtikrinti žemą ir konkurencingą privačių etikečių prekių kainą. Be to, skirtingai nei žinomų prekės ženklų gamintojai, privačių etikečių prekių gamintojai į kainą neįtraukia rinkodaros išlaidų, o tai leidžia pirkėjams pasiūlyti žemesnes kainas”, – sako Ieva Gindrėnė.
Jos teigimu, tiek naujų, tiek pirkėjų jau pamėgtų privačių etikečių prekių kokybės kontrolė leidžia užtikrinti, kad joms naudojami sveikatai palankūs ingredientai, o receptūros nekinta. „Rimi“ privačių etikečių prekėse nėra kvapiųjų medžiagų, konservantų ir saldiklių, nenaudojami kenksmingi maisto priedai. Joms pakuotes kuriantys dizaineriai taip pat laikosi aukštų aplinkosaugos standartų ir tvarumo principų.
* 2020 m. rugpjūčio mėn. Latvijoje, Lietuvoje ir Estijoje „Nielsen“ atliktame tyrime iš viso dalyvavo 1600 respondentų, kurių amžius 15–64 metų.