Apklausa: lietuviai planuoja gausesnį Velykų stalą nei pernai: išryškėjo dvi tendencijos

Dvi tendencijos
Prekybos tinklo „Rimi“ kovo mėnesį atlikta apklausa atskleidė netikėtą faktą– nors didesnė dalis pirkėjų šiemet planuoja Velykų šventei skirti didesnį biudžetą, tačiau reikšmingai išaugo planuojančių mažiau išleisti pasiruošti Velykoms.
Palyginus 2024 m. duomenis, pastebima, jog mažėja apsiribojančių 50 eurų suma (nuo 57 iki 46 proc.), o didesnį – iki 150 eurų – biudžetą numatančių pirkėjų dalis išaugo tiek pat - nuo 33 iki 45 proc. Tačiau taupumo tendencija taip pat ryški – vis daugiau gyventojų laikosi ankstesnių išlaidų įpročių (nuo 48 iki 53 proc.), o mažiau nei pernai išleisti ketinančiųjų skaičius išaugo nuo 24 iki 30 proc.
„Kasmet stebime besikeičiančius pirkėjų įpročius: šiemet matome dvi tendencijas: vieni linkę skirti didesnį biudžetą šventiniam stalui, bet taip pat auga dalis norinčių taupiau paminėti Velykas. Vertindami tai, siekiame abiejoms pirkėjų grupėms pasiūlyti tinkamą asortimentą bei apsipirkimo patirtį: planuojantys gausesnį vaišių stalą, „Rimi“ ras platų prekių pasirinkimą už gerą kainą, o norintys sutaupyti dar daugiau,visada gali pigiau įsigyti reikiamų produktų akcijų bei nuolaidų metu bei apsiperkant su „Mano Rimi“ lojalumo kortele“, – teigia „Rimi Lietuva“ vadovas.
Pakitusios taupymo strategijos
Apklausos metu taip pat paaiškėjo, kad maisto pirkimas per akcijas išliko vienu populiariausių taupymo būdų – 33 proc. pirkėjų tiek pernai, tiek šiemet perka per akcijas. Vis dėlto, sumažėjo dalis, planuojančių pirkinius ir apsiperkančių iš anksto (nuo 30 iki 19 proc.), tačiau ženkliai išaugo taupančių gaminant maistą namuose (nuo 24 iki 37 proc.).
Anot V. Lukoševičiaus, tokie pokyčiai rodo augantį vartotojų poreikį lanksčiau valdyti išlaidas. „Nors maisto pirkimas per akcijas išlieka populiariausiu taupymo būdu, akivaizdu, kad pirkėjai šiemet mažiau planuoja pirkinius iš anksto. Tuo tarpu išaugęs namuose gaminamo maisto populiarumas leidžia manyti, kad pirkėjai vėl atranda kūrybiškumą ir aisttrą gaminti namuose ir nustebinti savo namiškius. Ne mažiau svarbu, kad tokiu būdu dar ir sutaupo“.
Svarbus velykinių tradicijų išlaikymas
Daugumai iš mūsų nuo vaikystės artimos Velykų tradicijos įaugusios į kraują. Dažnai šeimos ir giminės kartu sėda ne tik prie šventinio stalo, bet drauge ruošiasi ir šventei- susirenka marginti kiaušinių.
Pernai dauguma pirkėjų (35 proc.) planavo pirkti nuo 10 iki 30 kiaušinių, o 38 proc. jų ketino įsigyti iki 10. Tuo tarpu šiemet pastebimas tam tikras pokytis – didesnė dalis pirkėjų (64 proc.) ketina įsigyti nuo 10 iki 20 kiaušinių, o 15 proc. planuoja pirkti daugiau nei 30.
„Kalbant apie kiaušinių marginimo tradicijas, tendencija išliko beveik nepakitusi – pernai 78 proc. pirkėjų planavo marginti kiaušinius patys, o šiemet – 80 proc. Akivaizdu, jog bene pagrindinė Velykų tradicija išlieka populiari – daugeliui tai yra itin svarbi šventinio pasiruošimo dalis“, – komentuoja „Rimi Lietuva“ ryšių su visuomene ir korporatyvinės atsakomybės vadovė Eglė Krasauskienė.
Taip pat neatskiriama Velykų tradicijų dalis – tradiciniai šeimos patiekalai. Kaip ir pernai, taip ir šiemet dauguma respondentų teigia, kad neįsivaizduoja šventinio Velykų stalo be margučių bei mėsos patiekalų: netikro zuikio, kepto kumpio, liežuvio drebučiuose, vištos ar anties, šaltienos, taip pat – įvairių žuvų, mišrainių bei tradicinių kepinių – Velykų bobos, įvairių pyragų.
„Džiaugiamės galėdami pirkėjams padėti sutaupyti, nuolat siūlydami maisto produktų akcijas, kurių galima ieškoti jau dabar. Be to, iki Velykų likus vos kelioms savaitėms, pats laikas pasirūpinti kiaušinių marginimo priemonėmis – dažais, lipdukais ir kitomis dekoracijomis. Taip pat rekomenduojame peržiūrėti turimas dekoracijas ir papildyti trūkstamas: papuošti stalą velykiniais zuikiais ar viščiukais, ant šakelių kabinti margaspalvius kiaušinius, o dailiame dubenėlyje pasodinti ir užauginti Velykų žolę“, – vardija prekybos tinklo ekspertė.
Prekybos tinklo atstovė pažymi, kad norint apsipirkti pigiau prieš Velykas, taip pat padės tikslus pirkinių krepšelio planavimas, akcijų sekimas bei „Mano Rimi“ lojalumo programa. „Jos dalyviai kiekvieną savaitę gali naudotis įvairiais kuponais, „Mano šeimai“ skirtais pasiūlymais, o pirmadieniais senjorai apsiperka pigiau, nes jiems taikoma papildoma 10 proc. nuolaida krepšeliui. Be to, lojalumo programos dalyviai taip pat naudojasi asmeniniais pasiūlymais, pritaikomais atsižvelgiant į lojalių pirkėjų apsipirkimo įpročius.“