Dėl kylančių kainų lietuviai neišsižada skanaus maisto – perkami pigesni, bet kokybiški produktai
Komercijos operacijų vadovės Olgos Suchočevos teigimu, nors vartotojų krepšeliai nežymiai sumažėjo, juose ir toliau atsiduria visų svarbiausių kategorijų – mėsos, pieno, miltų, daržovių – produktai. Be to, rudenį pirkėjai dažniau renkasi privačios etiketės produktus, kurie yra tokie pat kokybiški, tik pigesni. Kulinarijos technologė Lina Barčaitė primena, kad lietuviai net sunkiausiais laikais daug dėmesio skyrė mitybai ir iš paprasčiausių produktų sugebėdavo sukurti kulinarijos šedevrus, kuriuos dabar vadiname tradiciniais patiekalais.
Daugiau konditerijos gaminama namuose
Rugsėjo viduryje „Rimi“ iniciatyva atliktu tyrimu siekta išsiaiškinti infliacijos įtaką gyventojų įpročiams ir artimiausios ateities planams. Apklausa parodė, kad dar labiau didėjant išlaidoms, lietuviai ieškotų protingesnių būdų pirkdami maistą – atsisakytų ne pirmos būtinybės produktų, daugiau dėmesio skirtų maisto raciono planavimui bei švaistymo mažinimui. „Jau ir dabar matyti tendencijos, kad pirkėjai daugiau gamina namuose. Paklausti, ko pirmiausiai atsisakytų ar pirktų mažiau, jei rudenį infliaciją bei mokesčiai dar padidėtų, daugiausiai, net 15 proc. apklaustųjų, įvardijo saldumynus“, – sako O. Suchočeva.
Pasak komercijos operacijų vadovės, net jei saldumynų ir konditerijos gaminių nuperkama šiek tiek mažiau, išaugo miltų pardavimai. Tai reiškia, kad stengiamasi daugiau konditerijos pasigaminti namuose. „Labiausiai perkami yra kvietiniai miltai, kurių nuo viso miltų asortimento parduodame apie 65 procentus. Likusią dalį sudaro kitos miltų rūšys, iš kurių pirkėjai dažniausiai renkasi kukurūzų, migdolų, kokosų arba grikių miltus. Dalis jų išbando ir avinžirnių, burnočio sėklų bei lęšių miltus. Savo asortimente siūlome nemažai „Rimi“ prekės ženklo produktų, tinkančių glitimo netoleruojantiems, sveikesnių miltų alternatyvų ar tiesiog naujų ir įdomesnių skonių ieškantiems pirkėjams“, – sako O. Suchočeva.
Bulvės – antra lietuvių duona
Naminiai pyragai, gardžios sriubos, bulvių patiekalai – lietuviams tai ne tik kulinarinis paveldas, bet ir šeimos tradicijos, keliaujančios iš kartos į kartą. Pasak „Rimi“ kulinarijos technologės Linos Barčaitės, bulvės lietuvius visada gelbėjo sunkmečiais, gal todėl iš jų galime pagaminti tiek daug įvairių patiekalų: „Kadaise egzotiškais žvėrienos patiekalais galėjo gardžiuotis tik aukštuomenė, o kitiems buvo prieinamos tik bulvės, miltai, šakninės daržovės ar kruopos, bet ir iš jų išradingai pagaminti patiekalai nenusileido kitų tautų virtuvei. Dabar juos atranda ir jaunoji karta – maisto tinklaraštininkės dalinasi pigiais ir gardžiais receptais, kurie atkeliauja iš jų močiučių užrašų.“
Kulinarijos technologė pastebi, kad kaip ir visais laikais, taip ir dabar, visiems namuose svarbu turėti bulvių, nors parduotuvėse niekada jų neprirūksta. „Istoriškai bulvės dažnai atsidurdavo lietuviškoje virtuvėje ir iki šiol ši daržovė siejama su daugeliu tradicinių mūsų kulinarinio paveldo patiekalų: plokštainiai, vėdarai, bulviniai blynai, o ypač cepelinai daugumos mėgstami ir šiandien. Dešimtmečiais lietuviams jos buvo tarsi antra duona, nes išradingai gaminant bulvių patiekalus, galima nemažai sutaupyti“, – pasakoja L. Barčaitė.
Didėja privataus prekės ženklo produktų pardavimai
Remiantis tyrimo duomenimis, populiariausi „Rimi“ privačios prekės produktai yra pienas, duona, cukrus, kiaušiniai ir mėsa. „Dar vienu būdu sutaupyti tampa privačios etiketės kategorijos prekės. Tyrimo duomenimis, daugiau nei trečdalis apklaustųjų (38 proc.) per artimiausius 3 mėnesius planuoja išbandyti privačių prekės ženklų produktus. Augančius šių prekių pardavimus pastebime jau kurį laiką – šiuo metu kas ketvirtas mūsų parduotuvėse perkamas produktas yra „Rimi“ privataus prekės ženklo prekė. Tai leidžia pirkėjams sutaupyti pinigų nedarant kompromiso maisto produktų kokybei“, – sako komercijos operacijų vadovė Olga Suchočeva.
Rugpjūčio mėnesį „Rimi“ atliko dar vieną tyrimą Baltijos šalyse, skirtą įvertinti privačios etiketės prekių pirkimo įpročius. Net 85 proc. apklaustųjų nurodė dažnai įsigyjantys „Rimi“ privataus prekės ženklo produktų. Viena svarbiausių tyrimo išvadų – pirkėjai vis svarbesne priežastimi pirkti privačios etiketės produktus laiko mažesnę jų kainą.
„Tokie duomenys rodo, kad dabartinėje ekonominėje situacijoje privataus prekės ženklo produktai yra viena asortimento stiprybių, teikiančių pirkėjams būtiną paramą. Šių prekių sąnaudos mažesnės dėl sutaupytų investicijų rinkodarai, gamybos linijoms, optimizuotos tiekimo grandinės, stabilios paklausos ir ilgalaikių sutarčių. Tai leidžia „Rimi“ klientams pasiūlyti aukštos kokybės prekes patraukliomis kainomis. Matome abipusę privačios etiketės produktų naudą, todėl ir toliau stiprinsime jų pasiūlą“, – sako O. Suchočeva.