Baltijos šalių vartotojai pandemijos metu atsigręžė į sveikesnius produktus

„Rinkis sveikiau“ straipsniai • 2021 m. Gegužė 04 d.
Karantinas Baltijos šalių gyventojus paskatino daugiau dėmesio skirti savo savijautai ir imuniteto stiprinimui. Sveikatai palankių produktų populiarėjimo tendencija visose trijose šalyse buvo ryški jau prieš pandemiją, tačiau, kaip rodo naujausi prekybos tinklo „Rimi Baltic“ duomenys, koronaviruso rizika sukėlė papildomą dėmesį sveikos mitybos galimybėms. Pasak bendrovės, tai lėmė gana įspūdingą vartotojų pasirinkimo pasikeitimą ir vaisių bei daržovių pardavimo augimą 2020 m. – ši tendencija aktuali ir 2021-aisiais.
 

„Pandemijos akivaizdoje susidūrę su kilusia rizika sveikatai, mūsų pirkėjai daug dėmesio skyrė priemonėms, stiprinančioms jų imunitetą, o sveika mityba akivaizdžiai buvo svarbiausias prioritetas. Žmonės dažniau gamino maistą namuose ir daugiausia dėmesio skyrė sveikiems produktams, tokiems kaip citrusai, brokoliai, česnakai ir imbieras“, – sakė „Rimi Baltic“ korporatyvinės atsakomybės vadovas Liudvikas Aleliūnas.

Vienas produktas visose šalyse buvo stebėtinai populiarus 2020 metais – tai čili pipirai. Per metus jų pardavimai vidutiniškai išaugo 35 proc., Latvijoje – 53 proc.

„Baltijos šalyse ypač išaugo vaisių ir daržovių paklausa. Pavyzdžiui, bananų pardavimai visose trijose šalyse vidutiniškai padidėjo 46 proc., morkų – 49 proc., agurkų – 189 proc. Daugiausia agurkų pardavimai augo Lietuvoje, net iki 254 proc. Citrinų pardavimai Lietuvoje šoktelėjo 147 proc., brokolių – 63 proc. Trijose Baltijos šalyse taip pat išaugo krapų, petražolių, česnakų ir svogūnų, pardavimai“, – sakė Liudvikas Aleliūnas.

Ta pati augančių pardavimų tendencija pastebima ir su kitais sveikais produktais, tokiais kaip uogos, viso grūdo miltai, žuvies filė. Ekologiškų ir laisvai laikomų vištų kiaušinių pardavimai Baltijos šalyse vidutiniškai augo 93 proc., Lietuvoje – 103 proc.

„Rimi“ siūlo platų sveikatai palankių produktų, pažymėtų „Rinkis sveikiau“ ženklu, pasirinkimą. 2020 metais pirkėjams „Rimi“ suteikė galimybę rinktis iš 1350 maisto produktų, kuriuose daugiau skaidulų, pilno grūdo miltų, mažiau cukraus, druskos, riebalų, be to, produktai pagaminti be GMO ir sintetinių maisto priedų. Sveikesni produktai parenkami pagal skirtingus kriterijus: atsižvelgiant į „Rakto skylutės“, Baltijos, Šiaurės šalių mitybos rekomendacijas ir Pasaulio sveikatos organizacijos sveikos mitybos gaires.

Sveikesni produktai Baltijos šalių „Rimi“ parduotuvėse pažymėti specialia etikete – „Mitybos specialistai siūlo“ Estijoje, „Gera jums“ Latvijoje ir „Rinkis Sveikiau“ Lietuvoje.

Balandį Sveikatos mėnesiu paskelbęs prekybos tinklas „Rimi“ naudingais patarimais dalijosi ne tik su darbuotojais, bet ir su pirkėjais. Jie socialiniame tinkle „Instagram“ buvo kviečiami sekti ir prisijungti prie nuomonės lyderių Ievos Swan „Savaitės ant kojų“, Simono Urbono „Savaitės ant dviračio“ bei Lauros Mazalienės „Savaitės be cukraus“ sveikatingumo iššūkių. Pirkėjai taip pat buvo kviečiami naudotis specialiais sveikatos mėnesio pasiūlymais „Benu“ vaistinėse.


Populiarūs straipsniai